Dersin Adı | Şarap ve Yemeklerin Duyusal Analizi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 454 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste Avrupa ve Dunya’daki saraplarin ozellikleri, bunlarin yemeklerle eslestirilmesi, sarap menusu planlama ve sarap servisinin inceliklerinin ogrenilmesi amaclanmaktadir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste detaylı duyusal analiz yöntemleri, şarapların bölgelere göre ayırt edilmesi, menü planlama, şarap menüsü planlama, şarap servisi ve bardak, Türk yemekleri ve şarap uyumu gibi konular incelenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Duyusal analiz yöntemlerinin gözden gecirilmesi | J. Piggott (Eds.), Alcoholic Beverages. Sensory Evaluation and Consumer Research-Woodhead Publishing, 2012 (p.3-21) |
2 | Fransız ve İtalyan şarap bölgeleri | Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.46-84, 110-122) |
3 | Güney Avrupa, Akdeniz ve Kuzey Avrupa şarap bölgeleri | Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.87-108, 125-135) |
4 | Yeni Dünya şarap bölgeleri | Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.140-175) |
5 | Yeni Dünya şarap bölgeleri | Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.176-200) |
6 | Gıda yapısının şarap üzerindeki etkileri; yağlılık, pişirme yöntemi, protein ve gövde | Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 167-187) |
7 | Menü planlama: dikey ve yatay tadımın incelikleri | Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 287-307) |
8 | Ara sınav | |
9 | Şarap ve peynir | Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 269-287) |
10 | Türk şaraplarıyla Türk yemeklerinin eşleştirilmesi | |
11 | Şarap listesi hazırlama, şarap depolama ve tedarik | Katsigris, Costas and Thomas, Chris, The Bar and Beverage Book, John Wiley and Sons, 2007 (p.275 – 303) |
12 | Şarap servisi | Katsigris, Costas and Thomas, Chris, The Bar and Beverage Book, John Wiley and Sons, 2007 (p.275 – 303) |
13 | Şarap bardaklarının aroma üzerindeki etkisi | Fischer, U and Loewe-Stanienda, B, Impact of wine glasses for sensory evaluation, Journal International des Sciences de la Vigne et du Vin, 1999 (71-80) |
14 | Şarabın fizyolojik etkileri | Tattersall, Ian and DeSalle, Rob, A Natural History of Wine, Yale University Press, 2015 (p.178 – 195) |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Tattersall, Ian and DeSalle, Rob, A Natural History of Wine, Yale University Press, 2015 Fischer, U and Loewe-Stanienda, B, Impact of wine glasses for sensory evaluation, Journal International des Sciences de la Vigne et du Vin Katsigris, Costas and Thomas, Chris, The Bar and Beverage Book, John Wiley and Sons, 2007 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 149 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | |||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | X | ||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest